Topic: Vista - ongelmako?

Niin, tuli mieleen vain, että mun uudessa koneessa on käyttiksenä Vista. Tuleekohan sen verkkoon liittämisen kanssa ongelmia? Mulla on kyllä myös XP:n levyke, että hätätapauksessa käyttistä saa vaihdettua, mutta olisi mukavaa selvitä minimihäslingillä.

Re: Vista - ongelmako?

Minun veikkaus on, että verkottautuminen onnistuu ihan ongelmitta. Samoja protokolliahan niiden pitäisi kuiteskin käyttää, jne.

3

Kuulemma windowssin verkkojaot ei toimi xp-vista välillä. Samoin ongelmia voisi kuvitella joihinkin Direct Play peleihin. Kaikki pelit tosin taitaa käyttääTCP/IP:tä, eli kaikki pelit toiminee.

Onko tuo verkkojakojen toimimattomuus ihan varma homma, vai pelkästään silloin tällöin tulee ongelmia? Vaihtoehtoina windowsin verkkojaolle tulee pikaisesti mieleen FTP ja Samba.

5

Minä kyllä sain kansioiden jakamisen XP:n ja Vistan välillä toimiin...nettiyhteyden jakaminen ei sitten enää onnistunutkaan ilman proxyä. Ei muistaakseni vaatinut Vistan puiolella isompaa kikkailua, samat säädöt kun aina xp:ssäkin.

Tiedostojen jako toimii Vista-Xp välillä. Verkkopelit käyttävät hyvin suurella todennösyydellä tcp/ip protokollaa ja IPX (mikä vistasta on jätetty pois) on muinaisreliikki smile